FEOR számok

Foglalkozások Egységes Osztályozási Rendszere

4225 Ügyfélszolgálati központ tájékoztatója

Telefonon vagy más kommunikációs csatornákon (pl. e-mail, sms stb.) fogadja az ügyfelek megkereséseit, kezeli a felmerült problémákat, felvilágosítást, tájékoztatást nyújt az ügyfelek részére, válaszol a szervezet termékeivel, szolgáltatásaival vagy eljárásaival kapcsolatos kérdésekre, valamint az ehhez kapcsolódó pénzügyi tranzakciók feldolgozását végzi rendszerint távol az ügyfelektől és azoktól a szervezetektől, melyek működésével kapcsolatban tájékoztatást nyújtanak.

Feladatai:



az ügyfelek bejövő hívásainak, üzeneteinek, szervízmegrendeléseinek, vagy reklamációinak kezelése;
az ügyfelek igényeinek meghatározása, az események számítógépes rendszerben történő rögzítése; adott esetben a feladat más egységekhez továbbítása;
ügyfelek tájékoztatása a szervezet termékeiről, szolgáltatásairól, eljárásairól; problémák kezelése;
tanácsadás, segítségnyújtás termék, szolgáltatás kiválasztásában, információk elérhetőségében;
levelek, tájékoztató anyagok és egyéb dokumentumok megküldése az ügyfelek számára;
ügyfél-megkeresések, tájékoztatások, problémakezelés dokumentálása, nyilvántartása;
szükség esetén számlázás, kifizetés, egyéb – vásárláshoz kapcsolódó – pénzügyi tranzakció kezelése;
iratok, egyéb dokumentumok szakszerű kezelése, tárolása dokumentumkezelő-rendszer alkalmazásával;
korszerű ügyviteli és kommunikációs eszközök, információforrások kezelése;
beszámolás a vezetőnek.

Jellemző munkakörök:



Call-center operátor (ügyfél-tájékoztató)
Híváskoordinátor
Telefonalközpont-kezelő
Telefonközpont-kezelő
Telefonközpontos
Telefonos hirdetésfelvevő
Telefonos ügyfélszolgálati képviselő
Telefonos ügyintéző
Telefonügyelet központos

Néhány kapcsolódó, de máshová sorolt foglalkozás:



3622 Kereskedelmi ügyintéző
4224 Ügyfél- (vevő)tájékoztató
5123 Telefonos (multimédiás) értékesítési ügynök
Forrás: Központi Statisztikai Hivatal (KSH) – 2020. május 28.
Go to Top